Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

sobota 27. října 2012

ZZZima

Stává se vám taky, že máte ráno spoooustu času, pořád spoustu času...a pak se najednou něco zvrtne a vy nestíháte? Mě totiž běžně. Naposledy v pátek ráno. Chňapla jsem rukavice, zapnula bundu ke krku a už už jsem měla nakročeno, když slyším Johanino varovné "ou, právě tam začalo děsně pršet". Kouknu z okna svého pokoje. Obloha je modrá. Ne, neprší. Kouknu z okna v pokoji na druhé straně. Šedivo a skutečně se něco kydá na sklo. Ale počkat, to není déšť Spěchám k oknu. Odhrnu závěs a kouknu na stůl, co nám stojí pod okny. Neprší, sněží! Je to sníh. Na stole je maličký bílý poprašeček, jako by ho někdo pomoučil jako vál před válením těsta na perníčky. Paráda. Ranní jinovatka, co mi při běhání křupala pod nohama, hlásila, že už nám to ťuká, ale že to bude taková rychlovka? Vytáhla jsem svou oblíbenou čepici. Těšila jsem se na ní. A vida, už přišel její čas.
 Sníh hnedka roztál, i z jinovatky zbyly jenom kapičky rosy. Ale nevadí, mrazivo bylo i tak. Klidně zima, klidně mráz, jen prosím žádný usmrkaný podzim. Studený vítr mi foukal do tváře, takže jsem do školy přijela trošku jako Marfuška. Ale celý den jsem měla dobrou náladu, protože bylo hezky a hlavně protože sněžilo!
Zato dneska ráno, neuvěřitelný úkaz, druhý den po sobě vykukovala mezírkou v závěsu modrá obloha. Dámy a pánové, omluvte mě, ale v tomhle počasí se přeci nechodí plavat. Když jsem viděla tu jinovatku, vytáhla jsem teplejší běhací kalhoty,došlo i na rukavice a jen co jsem vyšla ze dvěří, ještě že tak. Pára stoupala od pusy jako z komína lokomotivy. Je fakt kosa, říkala jsem si, když jsem čekala, než se načte GSPka na sporttesteru. A pak už jen zmáčkla start, rozběhla se a ...bylo to skvělý.. my Saturday morning run to make my day... Vážení, tohle je štěstí. Bylo krásně, bylo mi krásně, vám by ze mě jistě bylo krásně a to všechno bylo uvnitř jako bomba, prostě jesm musela běžet, musela jsem se smát, je mi ukradený běžecký styl, jsou mi fuk časy a mezičasy, chci běžet, pořád dál a dál, roztáhnout ruce, nechat vítr foukat do tváře, slyšet křupat jinovatku, šustit listí a do toho všeho slyšet svůj dech, cítit se volně, jako pták, letět, tohle je svoboda, tohle je štěstí, tohle je láska... Jsem blázen a je mi to jedno. Asi jako všem bláznům. Chtělo se mi smát, a tak jsem se smála. Od ucha k uchu, jako cvok. A běžela jsem dál a dál a dál a nikdy nechtěla zmáčnout tlačítko "stop"... Měla jsem čas, měla jsem skvělou náladu, myslela jsem na to všechno štěstí, co mám a ..přála bych vám to zažít. Běžet a být šťastná...