Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

pondělí 18. června 2012

Taler du dansk?

Godaften, jeg hedder Tereza, jeg kommer fra Praha og jeg taler ikke dansk. Farvel!

Ehm, tak vám teda povím, dánština je skutečně pajazyk. Zatím se mi nepodařilo najít v této spatlanině angličtiny a němčiny nějaký systém, některá slova jsou hned jasná, ale u prázdných množin nebo okroužkovaných áček jen těžko hádat. A nejhorší je, že třeba tušíte, co to znamená, třeba i správně, ale správně to vyslovit skoro nemáte šanci. No, jsem na sebe zvědavá, třeba se zítra dostanu dál než těch pár slov, se kterými se můžu pochlubit dneska...