Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

středa 7. listopadu 2012

Coming soon


Myslím, že můžu prohlásit můj kanadský pobyt za jeden ze zlomových bodů svého života. Jako by se život rozdělil na „před Kanadou“ a „po Kanadě“. Vesele na něj odkazuji doteď a to už je to kolik…čtyři pět let zpátky? Až neuvěřitelně často moje věta začíná „Když jsem byla v Kanadě..“ . Na jednu stranu zvláštní, možná taky trochu úsměvné, možná hezké, možná infantilní, ale zkrátka je to tak. Když se ohlédnu zpátky, ano, odjížděla tehdy sedmnáctiletá holčička, vrátila se o rok později, o rok starší, o rok zkušenější, s blogem, s nadšením pro běhání, se slibem sama sobě, že se tam jednou vrátí… 
Pamatuji si den, kdy přišel dopis z EF s datem odletu. Bylo to zvláštní, na jednu stranu se hrozně moc těšíte domů, ale zároveň se vám tu líbí, je vám tu dobře. A teď máte ty dva světy, tak hrozně daleko od sebe, tak jiné, vzdálené, ale přeci oba tak blízké… na své „canadian experience“ jsem toho o tom nabásnila desítky. Každopádně byl to moment, kdy jsem si uvědomila, jak rok je moc i málo, jak čas letí, někdy hrozně moc pomalu a jindy ne a ne se zabrzdit, ba ani přibrzdit. Jistě, zase sem tahá tu Kanadu, jako vždy, říkáte si. Možná. Ale víte, dneska mi přišel mail ohledně vyklízení koleje. A a´t chci nebo ne, ať srovnávám nebo ne, mělo to na mě podobný efekt. Najednou na vás padne takové „časové ouzko“.  Je semestr moc nebo málo? Po roce v Kanadě jsem si nikdy nemyslela, že tuhle otázku vůbec vznesu. Inu, věci, časy, okolnosti, závazky … všechno se mění… Čas ale běží pořád stejně. Když tedy prolistuju těch pár stránek, co v diáři na tenhle rok zbývá, vzpomínám si na koordinátorku Barbaru, která když se kontrolně ptala, jestli všichni dostali dopis se zpáteční letenkou, dodávala „time flies!...enjoy!“ . Já sice ještě zpáteční jízdenku nemám, ale i tak cítím, jak mi kontrola správně uklizené koleje dýchá na záda. Tak podobný a přitom tak jiný pocit od toho kanadského.  Je to legrační. Čtyři roky rozdíl. A občas se mi zdá, že se nic nezměnilo. Daleko i blízko, moc i málo, rychle i pomalu… jen čtyři roky poté… Takže, je semestr moc nebo málo?