Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

středa 7. listopadu 2012

O psaní



„Nevím, jak to děláš, ale baví mě číst si o tom, jak si pereš.“

Pravda, také si občas říkám, jestli bych neměla psát o něčem duchaplnějším. Třeba o volbách v Americe. Nebo se vyjádřit ke konfliktu v Sýrii. Nebo se zamýšlet nad dánským konceptem sociálního státu. Ale vždycky to skončí na tom samém, na tom „praní“. A ač to možná zní podivně, na tom „praní“ to i zůstane. Protože to je přesně to, co mě na tom asi nejvíc baví.

Donedávna jsem nepřemýšlela nad tím, kolik lidí tyhle řádky vlastně čte. A pak se mě na to někdo ptal, prý jestli sleduju své statistiky. Hehe, ani náhodou, vždyť jen lidé, co znají adresu, by se dali spočítat na prstech. Natož ti, kteří sem klikli víckrát, než když jsem jim posílala link. Což jste zřejmě, vy, co teď čtete tyhle řádky. Evidentně vám nevadí prostoduchost a jednoduchost zdejších přípěvků, to mě těší. A doufám, že i po blogerské mánii komentářů výsledků amerických voleb občas zavítáte sem, kde se o výměně duše píše na čtyři odstavce, kde téma běhání drnčí jako telefon v prázdné kanceláři a kde se vykacávám třeba o tom, jak si peru.
„No to bys ale měla!“

Jednou mě někdo upozorňoval, že tu mám chyby a překlepy, že věty občas na sebe nenavazují, jako bych měla jednu myšlenku, pak se zasekla a pokračovala s dál s trochu jinou myšlenkou. Ano, souhlasím. Texty po sobě totiž nečtu. Napíšu, přidám fotky nebo obrázky a klikám „publikovat“. Ještě takové honosné slovo. A dostalo se mi lehce káravého „No to bys ale měla!“ . Ano, souhlasím, měla. Ale to by pak zmizelo to kouzlo, to bezprostřední a spontánní, co se mi na tom líbí. Vidím kravinu, napíšu o kravině, tak, jak to teď hned vidím, cítím, slyším... a je to v éteru a já mám v hlavě o trošku místa víc, vyventilováno. Baví mě, že ťukám do klávesnice tak, jak mi slova a myšlenky přijdou pod ruku, tak, jak mám náladu, můžu psát dlouho nebo krátce, pár řádek, odstavec nebo celou stránku. A vlastně vůbec nevadí, jestli to někoho bude bavit číst. Když jo, samozřejmě je to plus, to jistě. Ale když ne, víte, mě to baví psát. A bude zřejmě, i když vy to nebudete číst. I když mi vyčtete, že píšu o blbostech. Možná povrchně. S chybami. Ale spontánně, přímo a hlavně, dělám to ráda. Zkrátka už jsem taková…