Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

sobota 10. listopadu 2012

Lososí migrace

Taky jste jako malí chodili se školou místo tělocviku na plavání? Pamatuju se, jak jsme se vždycky srotili s igelitkama před školou a spořádaně se šinuli na zastávku. V autobuse jsme se jako opice houpali na tyčích a cestou zpátky se těšili na svačinu, jak nám ve vodě vyhládlo. Vím, že někteří na to neradi vzpomínají, hupsnout do vody pro ně byl očistec, natož se tam rochnit hodinu a půl, a co teprve plavat! A tak jen co mohli zdrhali do sprchy pod teploučkou vodu. Myslím, že jsme těm úprkům říkali "zabrat sprchu". Před naší šatnou stála vždycky paní učitelka a kontorlovala, jestli máme ostatečně suché vlasy, vodníky posíla zpátky. Na poslední hodině jsme měli velké vyhlašování a dostávali jsme diplomy. Ti, co byli "v trojce", třetím a nejméně plavecky akčním družstvu, dostali želvu. Zvířátko z "dvojky" si nepamatuju, ale my v "jedničce" jsme dostávali delfína. Myslím, že když bych zahrabala v tajných schovkách po bytě, ještě bych nějaké delfíní diplomy našla. Lachtaní sklony jsem zřejmě měla, pár let jsem chodial na plavání ještě navíc mimo tělocviku. Voda je fajn. Láska k ní mi zůstala. Skok do vody má k eleganci delfína sice daleko, spíš taková vorvaň, stylař asi také úplně nejsem, štika to úplně není, ale jako sumec u dna se nevzdnáším, takže dobrý. Je legranční, že běhání na oválu dokola do zblbnutí má u mě velkou stopku. Zato plavat hodinu a půl v pětadvacetimetrovém bazénu tam a zpátky jako rybka v akváriu, to mi nevadí.

Funím sido vody, občas, když kolem proplave nějaký pán rozměrů velryby, přinese s sebou vlnu, co mi šplouchne do pusy a to pak nenám ráda, když se nalokáte, chlorovaná voda není ten nejlepší drink, to mi věřte. Když chodím plavat v Praze, občas je v bazénu pěkně husto a to zase opravdu nemusím, ostatně neznám nikoho, kdo by se blaženě uusmíval ,když se o něj otře kapr v rybníce, natož nějaký kapustňák v bazénu, že... To ale tady nehrozí. Třeba dneska jsem měla celou dráhu pro sebe. Chvilku se tam se mnou vznášela nějaká dáma, ale pak jí to zřejmě přestalo bavit. Tak jsem jako losos mohla migrovat z jednoho okraje bazénu na druhý, tam a zpátky. Hodinu a půl. Sledovat černý proužky na dně. Černá je vidět i přes zamlžené brýle, takže fajn, nestavíme. Tam a zpátky, tam a zpátky. A stejně se to nestane fádní, stejně za týden půju znovu. Pravda, asi by to byla trochu blbárna brázdit to tady takhle každý den...ještě že nemám ambice stát se profesionálním plavcem. Směšná představa. Sundavám zamlžené brýle, ale na očích zůstává pocit, že tam stále jsou. Sice otisklé, zato tak důkladně, že bych je za brýle mohla vydávat směle. Pro dnešek stačilo. jednou mi někdo říkal, že plavu rychle. Nevím, co je plavat rychle, ale dneska mám pocit, že jsem tak plavala. Phelps nejsem, stále jsem člověk a né ryba víte. Počítám bazény, minuty, bazény za minutu, je to rychle? Kdo ví.. jestli vy víte, dejte vědět..
Když vylézám z bazénu a koukám na svoje sejrovatý ruce, říkám si, jestli ti profíci, co se takhle máchaj skoro čtyřiadvacet hodin denně, jestli jejich kůže už je tak otupělá, že nesejrovatí? Nebo jsou prostě krabatí jako sejra pořád? Jestli jo, tak jim to nezávidím.