Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

úterý 6. listopadu 2012

Sprav to!

Jestli trošku jezdíte na kole, asi znáte ten pocit, kdy najednou při každém šlápnutí slyšíte „psst, psst.“..a řídítka klesají, zadek klesá, podle toho, jestli prohrála přední nebo zadní pneumatika. Pak začnete mít pocit, že trochu plujete, a to už není v duši žádný vzduch, jen se s šuměním valí a šine. To vy, jakožto milovníci svého předrahého oře, hnedka seskakujete. Defekt. Ďoura v duši. Na prd. Proč zrovna já, říkáte si, když se pachtíte při výměně. Uznávám, nejde o žádný med. Ale oproti výměně duše u mého vozítka, věřte, skutečně věřte, že jste na tom ještě dobře.


Inu, stalo se tedy, že jsem píchla. Ozvalo se párkrát „psst, psst“ a byli jsme na suchu bez vzduchu. Zadní kolo se šinulo a tvrdá zpuchřelá guma se žvýkavě plazila po asfaltu. Ano, můj závodní koníček by si tohle nezasloužil, ale tahle herka? A tak jsem se, krok sun krok, šláp sun šláp doplahočila domů v sedle. Pravda, trošku jsem tomu staroušovi měla tendenci ulevit, nadechnou se, bych byla o něco lehčí, nadzvedávat zadek, ať ho to závaží natáhne k zemi. Ale pěšky jsem nešla, to tedy pardon. Achjo, to nám ten týden začíná. A k tomu všemu zase prší. Vítejte v Dánsku…


Zaparkovala jsem splasknou herku. Drahouši, dneska tě nespravuju. Zítra je taky den. A navíc, i když bych chtěla být akční, opravit tě není čím. Ano, mít kolo je totiž jedna věc, ale mít všechno nádobíčko na jeho opravu je věc druhá, respektive na semestr v Dánsku si „ano“ pořídím kolo, ale „ne“ nebudu kupovat všechno nářadí. Takže, máme tu háček číslo jedna: duše. Ta děravá z minula stále leží na poličce, jenže leží si leží a je stále děravá… Takže potřebujeme lepení. Ehm, vlastně nejprve pumpičku, zjistit, kde je díra, pak to lepení, kterým to zalepíme. Bilance: ani pumpičku ani lepení nemám. Co ale mám je spolu-do-školy-cyklistka Anna, která zachraňuje situaci - má lepení. Paráda. Už jen pumpička, náčiní na vyndání kola, energii na výměnu, pumpička a je to… hehe… Vyrážím tedy na tour-de-sousední-pokoje-obydlené-těmi-kdo-mají-kolo. Pumpička? Nemám, pardon, ale jedna pumpa je vedle obchodu přímo v centru koleje. Yes, tak dobrý. Jenže teď jak vyndat to kolo? Další ťukání - nářadí. Chlapec na mě kouká jako z višně. Nářadí? A podává mi montpáky. Bezva. Lepší než nic. Ptám se ho ale ještě na klíč, kterým odšroubuju přidělané zadní kolo. Podivem krabatí čelo. Vyndat? Nikoli my lady… Prostě jen vyndáš duši, najdeš díru, zalepíš díru, zandáš duši a nafoukneš. Vida, jak to někdo vidí jednoduše. Zřejmě neviděl moje kolo. Ale bouřit se nebudu, poděkuju a kvačím zpět s lepením a montpákami. Venku je hnusně. A zima. Brr. Achjo. Zapínám si flísku ke krku, sbírám věci a vyrážím do mrazáku. Hra na opraváře začíná.

Problém číslo jedna: nemám nářadí na sundání kola, musíme zkusit navrhovanou metodu. Tak a teď trošku tenhle film zrychlíme, jinak byste se unudili. Vztekala sem se. Nešlo mi to. Nešel sundat ten zatracenej zpuchřelej plášť. Nesnášela jsem to kolo.  Byla mi zima. Bílé necitlivé ruce se bezradně snažily, bez výsledku. A pak najednou se to podařilo. Duše venku. Teď transport k pumpě. Nafouknou, zalepit. Jsem celá upatlaná od lepidla. Je mi zima. Nesnáším tohle kolo. Chci svojí meridu. Vztekání je mi na nic. Musím to spravit. Holka, seš v tom sama. Pak si ale říkám, copak jsem takový béčko? Hele, zvládnu jakž takž zatlouct hřebík, řezat pilou a štípat sekerou, neumim sice spravit router, ale do háje, nějaký zatracený kolo, to přeci musí jít. Vpravdě jsem se vyvztekala, ale sláva hurá, dva milí pánové odchyceni, plášť je zpátky, kolo nafouknuto, honem do tepla a ručičky hezky pod teplou vodu. 
Dámy a pánové, kolo spraveno, jestli sejdu dolů a bude to ušlé… ne, nechci ani říkat, ani si představovat, co udělám. Protože, znáte ten pocit, kdy máte sto chutí mrštit mobil proti zdi…nebo vyhodit počítač z okna nebo tak něco? Abych s tímhle kolem mohla házet, musela bych ještě pár týdnů pořádně posilovat s expandérem a namakat kliky na jedná ruce, takže takhle varianta nehrozí, ale věřím, že bych si našla jinej způsob, jak si vybít vztek. Takže zatracená díru v duši, koukej být zalepená, je to pro tvoje dobro!