Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

čtvrtek 20. září 2012

Ajfoun

Moderní technlogie prorůstají úplně všude. Uznávám, že můj mobil nepatří k těm top špičkám, zejména když je momentálně ve stavu podobném tatrance, kterou ojídáte po vrstvách. U mé tatranky jsou snědené přesně dvě. Nedivím se, už jsem si na outsiderskou pozici v království macků a smartphonů zvykla. A že nejsem pořád up to date na facebooku, snad jedině dobře. Když bych vymetla všechny party, na které mě kdo zve, znamenalo by to být zrhuba pořád v lihu. Tuto potřebu zřejmě zatím nemám, zas tak zle ještě není... ale zpět k věci..
Vlastně je fascinující, kolik věcí je tady samozřejmostí. Profi kamera a dlaší vybavení k tomu, no jistě. Jablíčkové počítače a nabídka všech programů, které je třeba a netřeba používat, no jistě. DVDčka, kopie pro tisk, tiskárny a kopírky, no jistě. A vážení, v příštím cvičení si vyzkoušíme natočit a sestříhat krátké video na iphone. No jistě. No jistě? Počkat, ne kadý má přece iphone. I když vlastně, no jistě, každý MÁ iphone... Chcete mi říct, že místo toho, abychom táhli bednu s kamerou, tašku s mikrofony a vak se stativem si hodíme to kapsy od kalhot iphone, vyrazíme na kole do města, natočíme video, přijedeme zpátky, natáhneme to do počítače, sestříháme a vyladíme zvuk a bude, vlastně stejné jako s kamerou, jen pohodlnější?... Nějak tak. Nějak tak to přesně bylo. Ze zadání jsem byla zpočátku poněkdu rozpačitá, ale co, ať mají, co chtěli, ale říkám vám, tohle nedopadne dobře. Dopadlo. Žádné kostičky, mikrofon sice na rozhovory není žádná pecka, ale obraz ujde. Vlastně víc než ujde... překvapivě. A tak si člověk, když se na kole drápe z města do kopce zpátky do školy říká, jestli na tom chytrém telefonu opravdu něco není. Pak ale vyndám z kapsy svůj vrak a říkám si, že tohle přece stačí. Na každodenní stresy, kde mám nabíječku totiž asi ještě nemám náladu...

Mimochodem, když byste se chtěli přesvědčit, že i s iphone jde natočit krátké video, tady je ukázka... náš výtvor, trochu bez pointy, ale na to, že zadáno v jedenáct a hotovo v pět, no, docela ujde...
http://www.youtube.com/watch?v=k4-Wi5DvrGw&feature=youtu.be