Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

neděle 2. září 2012

Prádelna



Tak nadešla chvíle, kdy se šatník začal vyprazdňovat doté míry, že došlo na návštěvu místní prádelny. Sbalila jsem všechnu propocenou smraďošinu, vzala si kartu a vstupní čip a vyrazila na výzvědy. Píp, rozsvítilo se zelené světýlko a já hupsla dovnitř. Ocitla jsem se mezi šesti pračkami, dvěma sušičkami a podivným stolem, zřejmě na žehlení. Na zdech kromě pozvánek na happy hours v místním baru vysela spousta letáčků v dánštině, ale také, naštěstí, instrukce v angličtině. A taky ceník. Ojojoj, to bude ještě věda, takových
programů a možností nemá ani naše pračka doma. Vybrala jsem si jeden stroj, nafukovala ho prádlem a zaklapla víko. Tak jdeme na to. Na vrchu pračky byl displej a vstup na kartu. Jako do bankomatu jsem zasunula kartu. Píp. Displej se rozsvítil. Bezva, tak jak že byly ty jednotlivé kroky? Zvolit program, jistě. Jenže háček, pračka mluví jen dánsky. Ale vida, piktogram barevného prádla, to je ono. A 40 stupňů, to je ideální. Dokonce i prací prášek si můžu zvolit automaticky. Nebo manuálně, vedle vidím, jak se válí nějaký Bonux či co. Ale zkusíme automatiku. Rozpačitě mačkám tlačítko start a vytahuju kartu. Krásných 9,50 DK a budu zase krásně voňavoučká a vymydlinkovaná, žádný běžec smraďoch. Za 45 minut si přijďte. Tak jsem zvědavá, jestli budu z pračky vytahovat trička velikosti akorát na panenku. Snad ne… Každopádně veselá story ještě přijde, až s tou mokrotou přihrnu sem. Protože kam všechno to mokré prádlo rozvěsím, aby uschlo, to zatím věru netuším. Ještě že mám ještě takových 30 minut, než pračka dopere, to je času, něco se vymyslí…