Právě jsem zvítězila v klikací soutěži s krycím názvem "zápis předmětů", a mám tak nakročeno do druhého ročníku, vstříc žurnalistické kariéře... Kromě toho jsem si pořídila nové kolo a po měsíčním kanadském půstu opět běhám jako nadšená fretka... Píšu články, přemýšlím o blbostech, plánuju, pak zase přemýšlím a tohle je výsledek. Zase píšu. A vy to třeba zase budete číst...

neděle 30. září 2012

Dánský bubák

Popravdě, necítím se na to. Po dvou měsících můžu jen předstírat, že umím něco málo dánsky. A při troše štěstí se ten zkoušející třeba nebude zajímat o to, co říkám, protože mi nebude rozumět, s úsměvem odkývá moje vypocené věty a bude vymalováno. Jo, za dva tři týdny, to bude velká show, myslí, že už teď se můžete těšit na veselý příspěvek, který se tu objeví zřejmě bezporstředně po mé první dánské zkoušce. Ehm, poznámečka na okraj, je to ústní zkouška. Pravda, u mnoha jazyků si člověk řekne proč ne, ostatn někdy to je i lepší  a jednodušší než písemná. Dánština je ale takový zvláštní fenomén, pajazyk, zkrátka dásnká výslovnost je skutečně pecka, kapitolka sama pro sebe. Každodpádně, nepropadejte panice ani depresi, od toho jsem tu já! Optimistické je, že se mi podařilo přečíst dvě ze tří povinných knížek na tuto zkoušku. Yes! Ano ano, musíme přečíst tři knížky a umět říct, o čem jsou. Upřímně, doufám, že si tuhle otázku nevytáhnu. Šance jsou 50:50. Třeba budu mít štěstí jako při maturitě z češtiny..jestli jsem si to teda tehdy nevybrala všechno... Z šesti možných jsou tři povídání o knížce a tři o sobě, svých zájmech, rodině, zemi, bla bla. A pak druhá část, kladení otázek k obrázku. Minule jsme třeba nacvičovali otázky k obrázku, kde byli dva vědci v laborce... Takže tak. Každopádně se ve mě probudila jakési zodpvědné já a řekla jsem si, že když už se s tím pachtím a trávím dvakrát týdne dvě hodiny dánskou nalejvárnou, zkusím z tý prázdný tubičky přecijen ještě vymáčknout kapku.. třeba to vyjde... Něco málo o sobě totiž už docela řeknu, hele :



Jeg hedder Tereza og jeg er 21. Jeg har fØrselsdag den 3. november. Jeg kommer fra Tchekkiet. Jeg bor i Praha men nu jeg bor i Århus. Jeg studiende på Danmarks Medie og JournalisthØjskole. Jeg har en sØster, hun hedder Marketa og hun er 19 år gammel. Hun bor sammen mine forælstre i Praha. Min mor hedder Martina og hun er læge. Min far hedder Pavel og han er også læge. Vi har en lille hund, han hedder Sam. Jeg har to bedstemor og to bedstefar. Jeg taler engelsk og fransk, lidt spansk et meget lidt dansk. Jeg kan lide godt at dryker sport. Jeg elsker at lØbe, jeg lØbe hver dag om morgenen. Jeg elsker også at cykler, jeg cykler hver dag på universitet. Jeg kan ikke lide at kØbe ind og se fjernsyn. Jeg kan lide godt at laver mad og jeg elsker at spise frugter og grØntsager. Jeg står op klokken 6:15. Så lØbe hver morgen, spise min morgenmand og jeg cykle på uni. Jeg har en sprogkurs i byen hver mondad og onsdag om aftenen. Jeg går i seng klokken 22:30. 

Ha! :)